Grundejerforening

Referat fra grundejerforening 2022

 

 

 

 

 

  1. Referent Torben Riis
  2. Formandens beretning ved Allan Gundersen, Bla. Orientering om den fremsendte klage ved rørende vognmand Morten Bach, vi fik medhold i klage og fik det indbetalte gebyr retur. Ellers var der ikke meget aktivitet i det forgangne år / de nye i nr. 1 Grethe og Kurt blev budt velkommen.
  3. Aflæggelse af regnskab ved Lars Overgård, det blev godkendt både for antenneforening og grundejerforening
  4. Kontingent blev fastholdt på 600 kr. helårligt
  5. Bestyrelsesmedlemmer på valg, var Allan Gundersen, Lars Overgård og Torben Riis, alle 3 modtog genvalg og der blev valgt 2 suppleanter; Birgitte B. Elgaard Pontoppidan og Steen Dahl.
  6. Valg af revisor; Elin Jensen og Allan Ågesen, og Carsten Maltesen som suppleant
  7. Orientering om kontingent fordeling, er nu ændret til at der betales 100 Kr. til antenne og 500 kr. til grundejerforening, er godkendt af Kløvervangen, som betaler det samme.
  8. Eventuelt, her var der indkommet 3 forslag;

 

A. Ønske om æbletræer, en bænk på udsigtstoppen ned mod den gamle jernbanebro, og et shelter ved bålpladsen; De 3 ideer blev positiv modtaget og bestyrelsen arbejder videre med de emner;

 

 B. Ønske om nye vejtræ på stamvejen.  Det blev diskuteret ivrigt og der blev afholdt skriftlig afstemning, der var 22 stemmeberettiget og der var 5 JA 16 Nej og en blank. Dvs. der ikke plantes træer i grundejerforenings regi, men de enkelte grundejere kan selv plante hvis de måtte ønske dette.

 

C. Ønske om en fælles gavekasse, så bestyrelsen skulle dele gaver ud til runde fødselsdage mv.  dette blev også diskuteret og bestyrelsen ønsker ikke at påtage sig denne opgave .Forslaget blev derfor afvist, men der foreslås en flag og informations info på Facebook siden Dalvangen 9620. når der er noget som skal fejres og flages for.

 

--

 

 

 

Det var en hyggelig formiddag med rengøring og oprydning af legeplads mv. der blev slået græs og fjernet ukrudt, efter generalforsamling var der pølser og hygge.

 

Tak for en god dag og et godt fremmøde.

 

 

De orginale

Vedtægter

for

GRUNDEJERFORENINGEN

Dalvangen 9620 Aalestrup

Vedtaget på stiftende generalforsamling d. 23 feb. 2000

§ 1.

Foreningens navn er: Grundejerforeningen Dalvangen.

§ 2.

Grundejerforeningens formål er at varetage medlemmernes nuværende og fremtidige fælles

interesser, hvoraf navnlig fremhæves driften af et fællesantenneanlæg for modtagning af radio- og fjernsynsprogrammer i overensstemmelse med de til enhver tid gældende bestemmelser, fastsat af off. myndigheder for sådanne anlæg.

§ 3.

Samtlige ejere af parcelhusgrunde i området Dalvangen er iflg. tinglyst servitut - med

Aalestrup kommune som påtaleberettiget pligtige til at være medlem af grundejerforeningen.

Antenne anlæg er fælles med Kløvervangen + 1 hus på Lucernevangen.

§ 4.

Foreningen har pligt til at vedligeholde det i området etablerede fællesantenneanlæg jvnf. § 2.

Udgifterne hertil fordeles med 1 part pr. parcelhusgrund. Til dækning af foreningens udgifter

fastsættes der hvert år på generalforsamlingen et medlemskontingent.

Såfremt der fremsættes ønske om, at foreningen ud over driften af antenne anlægget påtager sig andre udgiftskrævende aktiviteter, skal disse aktiviteter forinden godkendes på en generalforsamling, hvor mindst 3/4 af medlemmerne er til stede . Eller vedtages af 3/4 af de fremmødte på generalforsamlingen, hvorefter der indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling inden 30 dage.

Dog kan den til enhver tid siddende bestyrelse til andre formål anvende et beløb svarende til

maximalt 5 gange husstandskontingentet.

Af generalforsamlings indkaldelsen skal Økonomiske dispositioner altid fremgå, hvis disse går ud over

5 x husstandskontingentet. Indkomne forslag, der har Økonomiske konsekvenser udover ovennævnte, skal oplyses overfor medlemmerne senest 2 dage før generalforsamlingen.

Foreningens medlemmer hæfter kun med det fastsatte kontingent. Såfremt et medlem efter- påkrav ikke har indbetalt det fastsatte kontingent til foreningen, kan sagen overgives til inkasso. Medlemmet er pligtig til at betale samtlige udgifler, der er en følge af den manglende indbetaling.

§  5.

Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt, senest i maj måned, og indvarsle af bestyrelsen ved skriftlig meddelelse senest 3 uger før. Samtidig til stilles medlemmerne det udarbejdede årsregnskab og forslag til budget for det kommende år.

Dagsorden for en ordinær generalforsamling skal mindst indeholde følgende:

      1. Valg af dirigent.

      2. Beretning  foreningens virksomhed i det forløbne år.

      3. Aflæggelse af regnskab.

      4. Fastsættelse af kontingent.

      5. Valg af bestyrelse og 2 suppleanter.

      6. Valg af 2 revisorer og 1 suppleant.

      7. Indkomne forslag.

      8. Eventuelt.

Forslag til behandling under pkt. 7 skal fremsendes skriftligt til bestyrelsesformanden senest 10 dage før generalforsamlingen finder sted.

Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen med 14 dages varsel og skal endvidere indkaldes af bestyrelsen såfremt mindst 10 medlemmer skriftligt anmoder herom. Indkaldelse skal ske senest 14 dage efter en sådan anmodning.

§ 6.

Alle beslutninger på en generalforsamling træffes ved almindelig stemmeflertal. Den til enhver tid lovligt indvalsede ordinære generalforsamling er beslutningsdygtig. Medlemmer, der ikke har indbetalt kontingent, har ikke stemmeret.

En parcelhusgrund har én stemme. Et medlem kan ved skriftlig fuldmagt afgive stemme for yderligere et og kun et medlem.

§ 7.

Foreningen ledes af en bestyrelse bestående af 5 medlemmer, der vælges for 2 år ad gangen, idet 2 medlemmer dog kun vælges for 1 år på den stiftende generalforsamling.

Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, kasserer og sekretær.

Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden og træffer de beslutninger, som er Nødvendige for foreningens virksomhed.

Bestyrelsen kan på intet tidspunkt forpligte medlemmerne udover det på generalforsamlingen

fastsatte kontingent.

Bestyrelsen er ansvarlig for, at generaldirektoratet for post- og telegrafvæsenet er underrettet om, hvem der tegner fællesantenne anlægget.

§ 8.

Foreningens regnskabsår starter 1. marts.

Medlemskontingentet opkræves over ejendomsskatten.

Kassebeholdningen indsættes på en konto i et lokalt pengeinstitut.

På kontoen kan kun hæves af kassereren sammen med den fungerende formand (formand el. næstformand).

Evt. regningskrav skal endvidere godkendes af begge disse personer.

Revisorerne gennemgår mindst én gang årligt foreningens regnskab og forvisse sig om, at de i regnskabet opførte aktiver er til stede, hvorefter de indgiver revisionsbemærkningerne til bestyrelsen.

Der kan når som helst foretages uanmeldt kasseeftersyn.

§ 9.

Bestyrelsen fører tilsyn med fællesantenne anlægget , og er ansvarlig for, at anlægget vedligeholdes på forsvarlig måde, og at der foretages tilsyn og kontrol på anlægget.

Bestyrelsen modtager reklamationer fra medlemmerne over anlæggets funktion og indhenter tilbud fra firmaer på vedligeholdelse m.v.

§ 10.

Følgende ændringer af antenne anlægget kan kun bringes til udførelse efter vedtagelse på en generalforsamling, hvor mindst 3/4 af medlemmerne er til stede eller efter samme regler som i § 4:

1.  Ombygning af anlægget.

2.  Udvidelse af anlægget med flere Tv-kanaler (programmer), hvis udvidelsen kræver ændring af anlægget (herunder modtagelse af TV via satellit).

3.   Sammenlægning af anlægget med andre antenne anlæg, herunder etablering af fælles signalforsyning.

§ 11

Ændringer i Vedtægterne kan kun ske efter vedtagelse på en generalforsamling, hvor mindst ¾ af samtlige medlemmer stemmer for ændringen. Såfremt der ikke er mødt ¾ af medlemmerne, skal ændringen vedtages af ¾  af fremmødte, hvorefter der inden 30 dage skal afholdes ekstraordinær generalforsamling, der indvarsle skriftlig

med 8 dages varsel.

 Såfremt den ekstraordinære generalforsamling med et simpelt absolut flertal herefter vedtager ændringen, er denne gældende

-

Del siden